Uceni v jazykovce

Ahoj, zajimalo by me, jak moc prisne jsou pozadavky na lektory ucici v jazykovkach – na jednu stranu jsem si projela stranky par skol, kde se vsude chlubi kvalifikovanymi lektory s dlouholetou praxi, na druhe strane jsem i slysela, ze jazykovky vezmou vicemene kazdeho a na uroven se moc nehledi (kdyz jsem kdysi chodila na par kurzu, byla to katastrofa, ale treba je to dneska uz jinak). Muze mi nekdo trochu osvetlit tuhle problematiku? Je nutne mit pedagogicke/fi­lolog. vzdelani, praxi, pripadne nejake zkusenosti ze zahranici? Jen tak vyhledove uvazuju, ze by me bavilo vyucovani jazyka (ne primo AJ), ale mam VS jineho zamereni a praxi krome nejakeho doucovani zadnou…

IMHO: jazykovky jsou dneska totální odpad jak z hlediska studentů (většina tam je jen kvůli statutu) tak i učitelů (ještě jsem nepotkal učitele, který by byl v nějaké spokojený a to už jsem jich opravdu pár potkal, on the other hand, učitelé tam většinou kvalifikovaní opravdu moc nejsou, protože se jim je nevyplatí platit).

edit: omluva, myslel jsem jazykovky co do Anglického jazyka, nic víc. Raději bych si jako student zaplatil (kvalitního) soukromého učitele než jazykovku (pomaturitko, kurz..). Je to moje zkušenost, vy můžete mít pochopitelně jinou. :-)

Kvůli statutu studenta?? To snad myslíte pouze pomaturitní studium, ale jazykovky přece učí spoustu jiných kurzů…

myslela jsem jazykovky obecne- i normalni kurzy. Je fakt, ze kdyz jsem byla na par hodinach pripravneho kurzu na FCE misto kamaradky, tak ucitel mel podle me mnohem horsi vyslovnost nez ja a celkove nic moc ani nedokazal vysvetlit (a to vyucoval AJ i ve firmach, business Eng.). Ale zase kdyz se podivam na ty pozadavky na lektory, tak je to vsude sama dlouholeta praxe, vzdelani pedagog. nebo filologickeho smeru, atd.

Asi takhle. Učím na víceméně rodinné jazykovce na malém městě. Pokud to napoví, napíšu “kvalifikace” našich lektorů:
Já- Filologický obor, žiju v anglofonní domácnosti, 5 let praxe