tales

Narazila jsem na článek o pohádkách a legendách a z jejich (anglického) vysvětlení nejsem vůbec moudrá- nevěděl byste někdo české ekvivalenty? Ani ve výkladovém slovníku jsem je nenašla..

FOLK TALES – pověsti?
ANIMAL TALES- bajky x FABLES ?
TALL TALES ?

celý článek:
Folk tales include fairy tales, animal tales and tall tales. Folk tales that involve unlikely events, magic and supernatural or legendary beings are called fairy tales. Animal tales are stories about animals that have been attributed human speech and human manners. When animal tales include a moral, they are known as fables. Tall tales are stories about events that are unlikely and unbelievable, filled with wild exaggerations.

Budu vděčná za pomoc. Děkuju! :-)

Nejsem sice žádný odborník na angličtinu, ale na základě svých znalostí z české dětské literatury (které jsem si oprášila zápisky z přednášek) bych to viděla následovně:

1. folk tales: přijde mi, že podle popisu to více odpovídá lidové pohádce než pověsti

2. animal tales: v češtině vydělujeme v rámci lidové pohádky také tzv. zvířecí pohádku, kterou od bajky odlišuje to, že pohádka nemá v závěru morální ponaučení (to se říká vlastně i ve Vašem textu). Pokud zvířecí pohádka zahrnuje morální ponaučení, je z ní bajka. Tak to funguje i v české terminologii.

3. tall tales: u té poslední mě napadá podle popisu jen tzv. nonsensová pohádka (třeba pohádky Roalda Dahla nebo z českých Macourkovy pohádky), ale tímto posledním si nejsem úplně jistá. Nesedí mi například to zařazení do lidové pohádky, protože u nás je nonsensová řazena spíše do autorské (umělé) pohádky. Ale jestli to takto odlišují i v cizině… Mohla bych ze zvědavosti poprosit o odkaz?

Já jsem taky hledala v literatuře, ale nějak si prostě to české rozřazení nemohu spojit s tím anglickým…