Výuka malých dětí

 

Dobrý den, mám dceru na ŽŠ a jsem strašně naštvaný na jejich styl učení AJ. Asi si zajdu za jejich angličtinářkou ale nejdřív bych znal jiné názory.
Strašně mě vadí, že jsou nuceni říkat věci, které ještě nemůžou být schopni říct. A učí se je špatně. Např. Dělám domácí úkol=I do my homework now. Na co je to nutí říkat? Proč jim radši nevysvětlí, kdy se přesně používá present simple a neřeknou jim že některé věci se naučí časem. To samé min. čas. Byl jsi někdy v Agnlii? Ano byl= Was you ever in England? Yes, I was.
Miluju smět spát v posteli=I love can sleep in bed. OMG,WTF???
Další perla: Nemám psa= I haven't any dog. Vysvětleno tím, že dřív se říkalo I haven't got…, ale got odpadlo. :D
Jak takový člověk mohl získat vysokoškolský titul????

to je opravdu strašné a smutné. Opravdu jsou to věty od učitele nebo to řekl někdo z žáků a ostatní si to jen opsali?

Jestli to jsou vážně věty od učitele, pak je to malér. Každopádně VŠ dnes běžně vystudovávjí lidi, kteří by na nich ani neměli co pohledávat. Tohle je zřejmě jeden z následků.

Můžu se zeptat, o jak malé děti jde? Jen pro zajímavost, v jakém věku je co učí, ne že by to jakkoli ospravedlnilo ty hrozné chyby.

„miluju smět spát v posteli“??? Ta učitelka snad neumí ani česky. Co to je prosím za větu? :shock: Ona snad v posteli normálně nespí, že miluje, když tam smí spát? :-)
Jestli není náhodou mimozemšťanka :-D.

6. třída
Je to opravdu zápis od učitelky.
Víte o co mi jde: neumí ještě present continuous-jak mají vědět že něco takového existuje? Podle češtiny přece Dělám domácí úkol KAŽDÝ DEN. Dělám domácí úkol TEĎ. Byl jsem v Anglii. Byl jsem v Anglii minulý rok v květnu. – Nemají šajci poznat že dělájí chyby.

Trochu mě překvapuje, že v šesté třídě neznají present continuous.
Dávat věty na present perfect je teda pitomost, to je pro ně ještě těžká gramatika.
O té větě s postelí jsem se už vyjadřovala.

A paní učitelka má přímo vystudovanou angličtinu na VŠ? Tomu se mi nechce věřit. Určitě pak napište, jak jste u ní pochodil. Zajímá mě, jak se k tomu vyjádří.

To Chamel: No pokud je v 6 třídě, tak se učí angličtinu už 3. rok. Takže určitě by měli vědět, že něco takového existuje – pakliže nemají stejnou p. učitelku jako na prvním stupni:-).

To george5: Mají. Tam jedna učitelka může učit prakticky 3. i 9. třídu.
Řešil jsem to přes třídní schůzky, kde mi třídní řekla, že je více problému v AJ, ale že prý hlavně že něco říkají. Tzn. že se to prý učí stylem, že říkají vše přesent simple, a až pak si rozdělují co je continuos a co simple. To samé s minulostí že vše past simple a pak až past continuous a present perfect. Dle mě je to blbina-měli by se učit jen to co můžou řict, proto jsem se ptal jestli tu není nějaký učitel.
Jinak s tou kvalifikací: tak Mgr. je 100%-ale je už celkem starší, takže možná nějaká přeučená ruštinářka, to se přiznám že nwm. Ale stejně-kdo ji pustil učit?
No nwm jaké máte zkušenosti, ale prý je to podobné na všech ZŠ u nás.-kvalitní učitel jazyka na ŽŠ prý téměř neexistuje :(

no každopádně zachraňte dítko před barbarstvím, jinak se to nazvat nedá :-) Na chybách učitele se dá taky učit. Třeba zrovna kurzem pro začátečníky tady na stránkách.

Určitě by se měli učit jen to, co můžou říct. Učit se něco špatně jen proto, že to neumím říct jinak, je kravina.
Pokud gramatiku ještě nebrali, učí se fráze. Syn je ve třetí a ke slovní zásobě oblečení se učí „I'm wearing“ (myšleno umět říct, co mám na sobě). Průběhový čas jako takový se neučili, vysvětlí si to později.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.