Our teacher just parrots what he's read in the textbook.
Proč je vedlejší věta v předpřítomném čase? Není lepší minulý?
Resp. v čem má předpřítomný čas zde opodstatnění?
Our teacher just parrots what he's read in the textbook.
Proč je vedlejší věta v předpřítomném čase? Není lepší minulý?
Resp. v čem má předpřítomný čas zde opodstatnění?
vždyť je to celé věta v přítomném kontextu… mluví o učiteli a o tom, že papouškuje to, co ZNÁ (=četl) v učebnicích. Nic minulého tu neříkám…
Rozumim tomu proc je dobre predpritomny, ale minuly by zde nesel (s tim ze by vyznam byl vicemene stejny)? Navic, ja bych asi v takove situaci nejspise pouzil pritomny prosty – „…what he reads in the textbook“. To by slo?
tam, kde jde předpřítomný, skoro vždy jde použít i minulý (tedy až na výjimky, kdy např. jde o předbudoucí čas vyjádřený předpřítomným v časových větách apod.)
Takže samozřejmě, ano, může být i minulý. Ale pokud člověk dává důraz na něco současného, celý kontext je přítomný, není žádný důvod používat minulý.
Přítomný čas může být taky, ale zase, vhodnější je předpřítomný – ten se doslova jmenuje ‚přítomný dokonavý‘. Říká, co je teď v přítomnosti už dokonané, hotové. Tedy učitel papouškuje to, co má teď přečtené, tedy co si přečetl.
Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.
Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.