učitelé na VŠ

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak je možné, že 90% mých spolužáků na dálkovém studiu jsou učitelé angličtiny a to je druhák bakaláře? Vím, že někdo doučuje soukromě třeba, ale někteří tam i v nějakých školách, v Sokratesu teda byli dva mí učitelé naprosto bez učitelského/an­gličtinářského vzdělání, je to normální praxe? Díky za odpoveď..

S tím se setkávám naprosto běžně. V jazykovkách po nich nikdo pedagogické vzdělání nechce a firmy a školý se mnohdy domlouvají s jazykovkami. Dokonce jsem znala učitele angličtiny na základce, který “rupnul” na vejšce právě z angličtiny.

No ty vole… to je v p. tady :-D. Ikdyž vhledem k tomu, co jsem zažil v jazykovce, je pravda že tam učí už opravdu kdokoliv kdo strávil týden na dovolené v Londýně…

Ostatně Jakube, myslíš, že je to v jiných oborech lepší? :)

Abslutně nejhorší je snad situace na základkách. :-( Kdyby alespoň “strávili týden v Londýně” ale oni snad většinou tu angličtinu ani v životě neslyšeli a co jsou schopni učit je fakt katastrofa. :-(

Odkaz na příspěvek Příspěvek od IM vložený před 11 lety

Abslutně nejhorší je snad situace na základkách. :-( Kdyby alespoň “strávili týden v Londýně” ale oni snad většinou tu angličtinu ani v životě neslyšeli a co jsou schopni učit je fakt katastrofa. :-(

A já myslela, že podle zákona musí mít učitel na státní škole české vysokoškolské pedagogické vzdělání? Nebo se mýlím? :-?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka Skrčená vložený před 11 lety

A já myslela, že podle zákona musí mít učitel na státní škole české vysokoškolské pedagogické vzdělání? Nebo se mýlím? :-?

Teď už ano, ale zatím tam je nějaký časový limit, kdy si musí to vzdělání doplnit.
Jenže problém je, že si doplní pedagogické minimum, tedy jak učit, nikoli co. Takže úroveň výuky jazyků se tím, obávám se, nezmění… :(
Také jde o volbu ředitele školy. Třeba na gymplu, kam jsem chodil, musel mít angličtinář příslušné vzdělání v jazyce.

Přesně to jsem si myslel taky, že je potřeba minimálně magistr…